Privacy verklaring (i.v.m. de AVG) van Dierenartsenpraktijk Goor
Waarom we uw gegevens nodig hebben als uw dier bij ons als patiënt ingeschreven wordt
- Om u en uw huisdier(en) te kunnen identificeren, het aanleggen van een klanten- en patiëntenkaart (dossier) en communicatie met u.
- Om een klantenkaart aan te maken hebben we een aantal gegevens van u nodig. Met deze gegevens kunnen we met u communiceren via post, telefoon of e-mail, dit wordt bijgehouden.
- Aan deze klantenkaart voegen we de patiëntenkaart van uw huisdieren toe. Hierin houden we de financiële historie, medische gegevens en medicatie van uw huisdier bij.
Welke gegevens we van u vragen
- Voor de klantenkaart: Naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer en uw e-mailadres.
- Van uw huisdier: Naam, diersoort, ras, geslacht, geboorte datum, evt. chipnummer, lichaamsgewicht, kleur, vachttype en of er een huisdierverzekering is afgesloten.
Gegevens afgeven niet verplicht
- Maar, dan kunnen we u niet altijd helpen.
- Met het afgeven van bovenstaande gegevens geeft u toestemming om deze te verwerken en te bewaren.
Wat we doen met uw gegevens
- Ze worden opgeslagen in onze veterinaire management software. Ze worden enkel gebruikt voor het doel waar u ze voor heeft afgegeven.
- Klantgegevens worden verwijderd als ze meer dan 7 jaar niet meer actief zijn. Documenten waarop uw gegevens staan worden binnen de praktijk vernietigd.
Partijen waarmee wij gegevens delen
- Onze praktijk software is Idexx-Animana. In onze opdracht verwerken en bewaren zij uw gegevens uitsluitend voor het doel waarvoor ze aan hen zijn toevertrouwd. Zij gebruiken de aangeboden data wel anoniem voor analyse en statistiek.
- Uw naam, adres en woonplaats en diergegevens worden gebruikt door verwerkingspartners zoals een extern laboratorium, apotheek of farmaceutisch bedrijf. Bijvoorbeeld als we speciaal voor uw dier medicatie ofeen laboratorium onderzoek aan vragen. Dit in overleg en met toestemming van u.
- Indien wij uw huisdier doorverwijzen kunnen we uw klantgegevens en patiëntgegevens doorsturen. Dit ook uitsluitend op uw verzoek.
- Mocht u uw betaling niet nakomen na meerdere herinneringen en een ingebrekestelling, dan zullen wij uw gegevens doorgeven aan ons incasso bureau.
- Wenst u na het overlijden van uw huisdier dat wij zorgen voor crematie dan delen wij uw gegevens met Dierencrematorium de Breborgh.
- Met alle betrokken partijen hebben we, indien van toepassing, een verwerkingsovereenkomst gesloten, waarin ook zij verklaren volgens de nieuwe AVG richtlijnen te werken.
Uw gegevens zijn veilig
- De communicatie met de server waar de software op draait, gebeurt via een beveiligde verbinding, IP gecontroleerd en alleen toegankelijk met wachtwoorden.
- Onze computersystemen worden gemonitord.
Het blijven uw gegevens
- U heeft het recht op inzage in uw gegevens en de mogelijkheid om uw gegevens te laten verwijderen of door te sturen naar een andere partij.
- Na het controleren van uw identiteit wordt er samen met u bepaald om welke gegevens het gaat en wat er mee moet gebeuren.